B2B Contentmarketing
B2B Contentmarketing B2B Contentmarketing

Genereer meer leads met contentmarketing

De tijd dat sales-afdelingen via koude acquisitie potentiële klanten belden, is voorgoed voorbij. Cold calling leidt voornamelijk tot ergernis bij de potentiële klant en heeft bovendien de laagste ROI van alle vormen van acquisitie. De afgelopen jaren boeken steeds meer bedrijven hun verkoopsuccessen door middel van contentmarketing.

Contentmarketing is investeren in vindbaarheid

De opkomst van internet heeft de inkoop- en verkoopmarkt voor B2B-bedrijven revolutionair veranderd. Inkopers oriënteren zich online op de aanschaf van goederen en diensten en zoeken zelf naar de best passende oplossing.
Voor producenten en leveranciers is vindbaarheid via Google van levensbelang geworden. Niet vindbaar zijn, betekent simpelweg dat je als bedrijf niet meedoet in het aankoop- en besluitvormingsproces van een mogelijke klant.
Steeds meer bedrijven investeren in vindbaarheid door binnen de corporate website informatieve pagina’s over producten en diensten op te zetten. Deze pagina’s worden door Google geïndexeerd. Hoe beter de pagina over het product of de dienst een antwoord geeft op de vraag van de zoeker, hoe belangrijker Google de pagina vindt en hoe hoger de pagina rankt. Een hoge ranking in Google is een voorwaarde voor verkoopsucces.

Met content marketing bouw je aan reputatie en autoriteit

Inmiddels is content marketing voor leveranciers een onmisbaar marketinginstrument geworden om te zorgen dat diensten en producten via Google worden gevonden, maar content marketing gaat als strategie verder dan zoekmachineoptimalisatie alleen. Steeds meer bedrijven delen via blogposts, video content, whitepapers, social media, nieuwsbrieven, e-zines en e-mails informatie en kennis over bedrijf, product of dienst.

Het delen van kennis en het vertellen van verhalen vanuit het bedrijf van de leverancier (story telling) stelt potentiële klanten in staat om een gewogen keuzes te maken. Doordat de leverancier consequent content distribueert die zowel relevant als waardevol zijn voor doelmarkten, bouwt deze aanbieder aan zijn reputatie en autoriteit. Marketing automation is een uitstekende methode om op systematische en gedoseerde basis content te distribueren via verschillende kanalen.

Contentmarketing, een duurzame aanjager voor sales

Effectieve content marketing richt zich niet direct op het verhogen van de verkoop, maar biedt potentiële klanten vooral dat wat zij nodig hebben om hun aankoopbeslissing optimaal te onderbouwen, namelijk relevante, waardevolle en feitelijke informatie.
Potentiële klanten hebben een scherp beeld voor wat geloofwaardig is en wat niet. Inkopers verwachten professionaliteit en expertise van potentiële leveranciers. Content marketing is een uitstekende manier voor de potentiële leverancier om zich te onderscheiden. Daarnaast is het delen van kennis en content een duurzame vorm van investeren in klanten en prospects als aanjager voor de sales.

Bovendien is de ROI van content marketing eenvoudig te meten. Hierdoor kun je de waarde van de toename van natuurlijk zoekverkeer naar de corporate website afzetten tegen de hoge kosten van een Google Adwords-campagne en de investering die nodig is met betaald adverteren om hetzelfde resultaat te bereiken.

Li Moon Business, partner voor je hele B2B-strategie

Li Moon Business is van oorsprong een positioneringsexpert met ruime ervaring in de B2B-markt. Zo werkten wij de afgelopen jaren voor KLM, Transavia, Philips en BP Nederland. Wij helpen B2B-bedrijven en ondernemingen om de positionering aan te scherpen en vertalen deze onderscheidende propositie door naar onder andere de corporate identity, de corporate website en content marketing. We doen onderzoek, adviseren en denken met je mee met als doel om zo kosteneffectief als mogelijk je doelstellingen te realiseren.

Stel ons nu vrijblijvend je vraag of deel je ambitie, dan vertellen wij graag wat we voor je kunnen betekenen en hoe we met je kunnen samenwerken.