Employer branding & arbeidsmarkt marketing
Employer branding & arbeidsmarkt marketing Employer branding & arbeidsmarkt marketing

Het belang van employer branding: toptalenten worden steeds schaarser

Als werkgever wil je het liefst alleen maar topkandidaten aannemen. Of het nou is voor de vacature van servicemonteur, marketing manager, sales directeur of senior java-programmeur, de beste mensen maken jouw bedrijf beter. Maar willen die topkandidaten wel bij je werken?

Veel bedrijven kampen met hetzelfde probleem. Ze hebben een mooie groeidoelstelling en om die te realiseren, stellen ze hoge eisen aan kandidaten voor vacatures. Ondanks tientallen reacties per vacature, reageren de echte toppers niet.
Employer branding is om die reden voor veel bedrijven essentieel. Als werkgever ben je ook een merk. En als werkgeversmerk kun je veel aantrekkingskracht hebben, maar dat is in de praktijk lang niet altijd het geval. Veel werkgevers worstelen met hun imago.

Employer branding: werken aan je imago

Een goed salaris is voor de helft van de werknemers een randvoorwaarde. Zonder een goed financieel bod heeft iedere werkgever een wervingsprobleem. Is het salaris op niveau dan wil dat nog niet zeggen, dat de toptalenten ook daadwerkelijk voor je kiezen. Nu de arbeidsmarkt weer aantrekt, wordt het voor bedrijven steeds belangrijker om als werkgever zichtbaar te zijn
Kandidaten willen zich persoonlijk kunnen ontwikkelen en bij bedrijven werken waar de sfeer optimaal is, waar mogelijkheden zijn om flexibel te werken en waar het personeel trots is op het bedrijf, de geleverde prestaties en de maatschappelijke relevantie. Om die reden zetten veel werkgevers employer branding in. Zij laden hun merk als werkgever om trots en aantrekkingskracht te creëren. Hoe groter de aantrekkingskracht, hoe beter de Employer Value Proposition.

Employer branding: vertel je verhaal!

Elk sterk werkgeversmerk heeft een Employee Value Proposition (EVP) als basis. De periode dat je tijd voor geld ruilde is al lang voorbij. Work is more than a job. Salaris is een randvoorwaarde, cultuur een belangrijke toegevoegde waarde.
Li Moon Business vertaalt de bedrijfscultuur van opdrachtgevers al sinds 2003 in resultaatgerichte employer branding, waarmee met succes medewerkers worden geworven. Van de werkvloer tot de hoogste managementlagen. Tot onze opdrachtgevers behoren BP Nederland, Detailresult, KwikFit en waterleidingbedrijf PWN.

Ook je verhaal als werkgever vertellen, je werkgeversmerk versterken en je EVP vergroten? Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.