Real estate & vastgoed marketing

Real estate marketing belangrijk bij commercieel vastgoed

Landelijk is de leegstand in commercieel vastgoed enorm. Bijna 17 procent van het kantooroppervlak in Nederland staat leeg. 6 procent van de leegstaande panden staat bovendien langer dan 3 jaar leeg. Met een goed concept en real estate marketing trek je huurders. Dat bewijzen projecten in meerdere grote steden, zoals Amsterdam.

In Amsterdam-Nieuw West, net buiten de Amsterdamse ring, staat het oude hoofdkantoor van IBM. Het gebouw is een betonkolos dat bij de bouw in het begin van de jaren ‘70 met donkerbruin kunststof werd afgewerkt. De ramen werden voorzien van een gouden gloed. Toen IBM nog in het gebouw was gevestigd, was het gebouw al onderwerp van spot en hoon en decennia lang de kolos als een van de meest lelijke kantoorgebouwen van de hoofdstad.
Toch is het daar nu hip en happening. Ambitieuze start-ups en innovatieve bedrijven staan in de rij om zich hier te mogen vestigen. De projectontwikkelaar keek goed naar de wensen van innovatieve ondernemers en creëerde in het gebouw een droomwereld, die met slimme marketing aan de man werd gebracht. Zie hier het succes van B.Amsterdam.

Real estate marketing is beleving

Li Moon Business werkt sinds 2003 regelmatig in opdracht van vastgoedeigenaren. Als merk- en marketingspecialist vertalen wij concepten voor commercieel vastgoed naar een krachtig vastgoedmerk.
Voor ieder merk geldt dat een uitgekiende strategie en de juiste marketingmix essentiële ingrediënten zijn om klanten te vinden en te binden. Dat is bij commercieel vastgoed niet anders.

Offline of online real estate marketing?

Een kantoorgebouw is niet zomaar een product. Het is een werkomgeving waar huurders prettig willen werken. Om het kantoor optimaal te presenteren, werken wij zowel online als offline. Online omdat websites en social media een ideaal platform bieden om commercieel vastgoed te presenteren. De online-vindbaarheid van het vastgoed is daarbij essentieel. Net zo belangrijk is een optimale beleving. In de presentatie van de beleving vormen offline en campagnes een mooie aanvulling in de marketing mix.
Ook je commercieel vastgoedproject met kracht presenteren? Neem nu contact op met Alexander Nijeboer.