STRATEGIE & IDENTITEIT
CONSUMENTENMARKTING

Consumenten worden steeds kritischer. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we dat consumenten marketing het meest effectief en duurzaam is, als deze oprecht en geloofwaardig is. Li Moon ontwikkelt sinds 2003 consumentenmarketing met verkoopkracht.

Home Onze filosofie Merklichaam

CONSUMENTEN­MARKETING: ZO VEROVER JE HOOFD EN HART VAN DE CONSUMENT 

Consumenten worden steeds kritischer. Ze zijn nauwelijks nog loyaal aan merken. Hoe zorg je ervoor dat je boodschap overkomt of je toch meer producten verkoopt? Bij Li Moon weten we hoe effectief consumentenmarketing is, als deze oprecht en geloofwaardig is.

BESTE SLOGAN ALLERTIJDEN

Iedereen kent ‘em wel, de slogan: “Wij van WC-eend, adviseren WC-eend.” Deze reclameklassieker uit 1981 werd in 2007 uitgeroepen tot Beste Reclameslogan Allertijden. De ijzersterke tv-commercial prees destijds de toiletreiniger WC-eend aan, maar dreef ook de spot met het reclamevak. Na de reclamecampagne ging de tv-spot een eigen leven leiden als uitdrukking, die gebruikt wordt wanneer een deskundige een advies geeft waar hij zelf belang bij kan hebben.

Als het om consumentenmarketing gaat, zijn veel organisaties, retailers en producenten zoals de ‘adviseurs van WC-eend’. Maar dan zonder de zelfspot die de toiletreinigercampagne zo kenmerkte.

De organisaties, retailers en producenten zetten hun product centraal. “Wij zijn de beste,” roeptoeteren ze of: “Wij zijn de goedkoopste.” Consumenten halen hun schouders op. ‘Wat heb ik aan dit product?’ vragen zij zich keer op keer af en: ‘Is dit echt wel de beste keuze?’

Het grote PWN bordspel

TREFZEKERE CONSUMENTEN­MARKETING

Een strategie puur op basis van prijs, is voor geen enkele organisatie duurzaam. Een laagste-prijsstrategie houdt voortdurend de marges onder druk en vroeg of laat zal een concurrent onder jouw laagste prijzen duiken. Wat is je strategie dan?

Een effectieve marketingstrategie is altijd gericht op zowel prijs als meerwaarde. De echte meerwaarde voor de consument verschilt per product, organisatie of dienstverlener, maar hoe groot de verschillen soms ook zijn: oprechtheid en geloofwaardigheid zijn een groot goed. Zorg voor een goede informatievoorziening op basis waarvan consumenten aankoopbeslissingen kunnen nemen, wees eerlijk, vriendelijk, dienstbaar en servicegericht.

Muppi

Amsterdam-Zuidoost

Wil je weten wat wij aan consumentenmarketing voor jouw merk of bedrijf kunnen betekenen? Vertel ons je marketingdoelstelling en wij vertellen je graag wat volgens ons de beste aanpak is. Uiteraard zoeken we daarbij oplossingen die binnen jouw beschikbare budget passen. Je aanvraag verplicht je tot niets. Kom maar op met je marketingdoelstelling!

Geef je merk een boost
Met ons branding advies
Geef je merk een boost

Zoek je een creatieve oplossing?

Mail ons!
Op zoek naar een creatieve oplossing voor jouw communicatievraagstuk? Wil je informatie over de middelen die we voor je kunnen inzetten? Maak een afspraak voor een vrijblijvend voorstel. Vul het antwoordformulier in dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. Liever bellen? 023 534 34 30. Tot snel!

Meer weten over ons werk?

Alle cases

Li Moon deelt

Blog archief