Groeistrategie
Groeistrategie Groeistrategie

Een groeistrategie vraagt om een brede focus

Li Moon is een reclame- en marketingbureau, gespecialiseerd in groeistrategieën voor middelgrote en grote bedrijven, zowel gericht op de consumenten- als de zakelijke markt (B2B). Groeistrategieën zijn bijna altijd de meest complexe communicatietrajecten omdat deze plaatsvinden op het snijvlak van interne, externe en stakeholdercommunicatie.

Groeistrategieën zijn altijd complexe trajecten. Een groeistrategie kan over marktpenetratie gaan: hoe verkoop je meer producten in een bestaande markt? Of wil je juist je bestaande product in nieuwe markten verkopen?

Groeistrategie beïnvloedt gehele organisatie

Bij Li Moon helpen we middelgrote en grote bedrijven, ambitieuze ondernemers en instellingen bij de realisatie van groei in bestaande en nieuwe markten, zowel met bestaande producten of diensten als met nieuwe.
Niet alleen het feit dat er een nieuwe markt wordt aangeboord of een nieuw product wordt ontwikkeld, maken dat het uitwerken van een groeistrategie complex. Kan de interne organisatie mee in het veranderingsproces en zijn interne procedures, back-office en de medewerkers zelf klaar voor een volgende stap? Staan belangrijke stakeholders achter de koers of moeten deze nog voor de nieuwe plannen worden gewonnen?
Ook de werving van personeel is vaak een complicerende factor. Heeft de werkgever op de arbeidsmarkt voldoende aantrekkingskracht om medewerkers aan te trekken die meekunnen in de transitie? Bij een groeistrategie spelen veel factoren een rol.

Toekomstbestendige groeistrategie

De afgelopen twee jaar werkte Li Moon mee aan groeistrategieën van tal van grote bedrijven. Voor Action ontwikkelden we een communicatietraject om internationaal het niveau van dienstverlening in de winkels te laten groeien. De discounter exploiteert inmiddels 750 winkels in 6 landen.
We hebben de overname begeleid van de franchiseformules Verf & Wand en Decorette (samen 200 winkels) door Woonprofessionals, een coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. De krachtenbundeling van de drie formules resulteerde in een nieuwe, innovatieve winkelketen: Homemade_by.
We hielpen de uitbaters van Coffeemania en de directie van Blozo, de Vlaardingse specialist in plaatstaal, bij het opzetten van een strategieën die omzetgroei voor de toekomst moeten borgen en we hielpen het management van Op=Op Voordeelshop om de retailformule te laden en voor de toekomst klaar te maken.

Graag stropen we onze mouwen op om jou te helpen groeien. Neem vrijblijvend contact met ons op en vertel ons je groeiambitie, dan vertellen wij graag wat we voor je kunnen betekenen.