Blozo
Blozo Blozo

Bedrijfsidentiteit voor hi-tech metaalbedrijf waar mensen centraal staan

In de metaalindustrie doen robots het zware werk. Toch vindt Blozo de eigen werknemers het belangrijkste kapitaal. Het bedrijf belde Li Moon om de menselijke kant van Blozo te laten zien.

Metaalbedrijf Blozo wilde een nieuwe bedrijfsidentiteit. De oude toonde al lang niet meer wat directeur Maurice Blonk echt belangrijk vindt. “Mijn mensen zijn mijn kapitaal,” zegt hij tijdens besprekingen meer dan eens. Bijzonder, voor een directeur die een vermogen investeerde in een fabriekshal vol robots en machines. Het verhaal blijkt eigenlijk heel logisch. Klanten willen oplossingen en die robots en machines zijn zo goed als de operators die ze bedienen.

Bedrijfsidentiteit

De hi-tech metaalindustrie van vandaag is modern vakmanschap. Met dat gegeven gingen we bij Li Moon aan de slag om een nieuwe bedrijfsidentiteit uit te werken.
Die bedrijfsidentiteit werkten we uit in een corporate website waar we de verhalen van Blozo en hun medewerkers vertellen. In de filosofie van Li Moon is een bedrijfsidentiteit meer dan een logo en huisstijl. Veel meer zelfs.

Details matter

Minstens net zo belangrijk als de verhalen die een bedrijf over zichzelf vertelt is de toon waaróp deze worden verteld. Details matter. We portretteerden de medewerkers in korte documentaires en lieten onze storyteller Rim Voorhaar op de mannen en vrouwen van Blozo los. Unieke content maakt je bedrijf uniek.

Het resultaat telt

Blozo maakt metalen kwaliteitsproducten en investeert in mensen en machines om die halffabrikaten voor opdrachtgevers te kunnen maken. Dat wilden we laten zien met een doel: de nieuwe bedrijfsidentiteit moet Blozo de sales leads gaan opleveren waarmee ze verder kunnen groeien. Hoe ben je onderscheidend in een markt waar alle bedrijven op elkaar lijken? Wijk af van de norm en vertel je bedrijfsverhaal. Het loont.


Blozo introductie