Transavia
Transavia Transavia

Sales up bij Transavia

Sinds 2013 vliegen we mee met Transavia. Dat jaar liep de samenwerking met moederbedrijf KLM af. En dochter Transavia zocht net een bureau met verstand van retail. ‘Hoe behalen we meer omzet in het vliegtuig?’

Transavia vervoert jaarlijks zo’n 10 miljoen passagiers. Retail stond bij de luchtvaartmaatschappij nog in de kinderschoenen. Bovendien zijn de mogelijkheden om producten, diensten of etenswaren te etaleren in een vliegtuig beperkt en ook vindt niet iedere steward of stewardess het leuk om producten te verkopen.

Sales-programma & shopping katern

Samen met Transavia werkten we het sales-programma Up! uit. Een mooi programma waarbinnen sales, klantvriendelijkheid en resultaatgericht werken hand in hand gaan. Ook ontwerpen we sindsdien tweemaandelijks het katern Shop in het inflight magazine en de menukaarten en actiematerialen ter introductie van nieuwe diensten aan boord.

Groei zakelijke passagiers

Voor KLM ontwikkelden we al folders en media voor zakelijke passagiers in het Business Class-segment. Ook Transavia ziet het aantal zakelijke passagiers stijgen, waarbij Li Moon de uitwerking van de B2B-marketing verzorgt.