Merk & identiteit
Merk & identiteit Merk & identiteit

Een scherpe positionering voor je bedrijf of merk is van levensbelang

Bij Li Moon worden we regelmatig gebeld door ambitieuze ondernemers die zien dat de bedrijfsidentiteit niet meer aansluit bij de koers. ‘Dat was een ander bedrijf in een andere tijd’. Li Moon helpt ondernemers bij de positionering in een voortdurend veranderende markt.

Een praktijkvoorbeeld van een ambitieuze ondernemer die ons belde. Zo werden we gebeld door Woonprofessionals, een ambitieuze coöperatie van 24 zelfstandige woonwinkels. In tegenstelling tot de meeste winkelketens zijn ze de crisisjaren uitstekend en zonder kleerscheuren doorgekomen. De kracht van ondernemerschap en samenwerken.
Inmiddels zijn ze een verregaande samenwerking aangegaan met de grote franchiseorganisatie DMG en de formules Verf & Wand en Deco Home – samen 200 winkels groot.
De plannen leiden tot een nieuwe ambitieuze en innovatieve winkelformule: HomeMade_By. Li Moon hielp bij het fijnslijpen van de positionering, zette samen met het team van Homemade_by de implementatie van de formule bij de 224 winkeliers op en ontwierp de identiteit die HomeMade-By onderscheidt van andere woonformules.

Positionering: kies de juiste strategie voor je merk

Ook Maurice Blonk vroeg of we eens wilden komen praten. Blonk is directeur van Blozo, een industriële toeleverancier die vakmensen aan robots koppelt om toepassingen uit plaatstaal te produceren.
Blozo opereert in een zeer competitieve markt. Hij weet dat zijn afnemers scherpe offertes willen, maar ook dat kwaliteit belangrijk is voor de hi-tech-industrieën waaraan hij levert. Hij barst van de ambitie. We besluiten onderzoek te doen. Samen vertalen we de bevindingen naar strategie en een positionering die Blozo past, waarna onze ontwerpers de nieuwe koers naar een bedrijfsidentiteit vertalen.

Past de positionering die je ooit koos, nog bij jouw bedrijf?

De behoeften van consumenten veranderen razendsnel. Hetzelfde geldt voor de zakelijke markt. Want inkopers zijn continu op zoek naar slimmere oplossingen, diensten en producten. De wereld van gisteren is de wereld van morgen niet. Is jouw bedrijf in de markt van vandaag nog wel onderscheidend genoeg? En weten jouw klanten je morgen ook nog te vinden?
Bij Li Moon helpen we ambitieuze ondernemers uit het midden- en grootbedrijf graag, zoals we de ondernemers van HomeMade_By en Blozo hielpen, maar ook Scope-Advies, Op=Op Voordeelshop en tientallen andere bedrijven.

Is jouw bedrijf of merk klaar voor de toekomst? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.