Actiemarketing

Geef je omzet een impuls met krachtige actiemarketing

Actiemarketing loopt als een rode draad door het portfolio van Li Moon. Als specialisme vormen het bedenken en uitwerken van retailacties dan ook het hart van ons bedrijf. Voordat ze Li Moon oprichtte, stond Bea Mienis bij de Bijenkorf aan de wieg van de beroemde Drie Dwaze Dagen. Sindsdien bedenken wij wekelijks acties om producten te introduceren of omzetten op te stuwen.

Betere verkoopresultaten met actiemarketing

Actiemarketing kent vele verschijningsvormen. Of het nu gaat om sales promotie, interactieve marketing, eventmarketing of belevingsmarketing, wij kijken graag welke vorm voor jouw verkoopdoelstelling het meest geschikt is.
Marketingacties zijn vaak gericht op het op korte termijn beïnvloeden van koopgedrag. Hiervoor kunnen we speciale themaweken of verkoopevenementen ontwikkelen, maar ook fieldmarketing-instrumenten kunnen hierbij worden ingezet. Je kunt daarbij denken aan product-sampling, instore-demonstraties en merchandising.

Actiemarketing helpt het retailmerk te laden

Soms wijken acties af van de langetermijnstrategie. Acties zijn vaak gericht op kortetermijnsucces, maar kunnen ook heel goed bijdragen aan de omzet van je producten en diensten op de lange termijn. Zo kan een goed opgezet verkoopevenement of themaweek als de Drie Dwaze Dagen niet alleen direct een veelvoud van de normale weekomzet genereren, maar ook helpen het retailmerk voor de lange termijn te laden.

Eens vrijblijvend brainstormen over een goede actiemarketingstrategie voor jouw bedrijf of product? Neem contact met ons op. We helpen je graag.