E-commerce
E-commerce E-commerce

Omnichannelretail: jouw publiek winkelt 24/7

De toekomst is omnichannel. Consumenten oriënteren zich 24/7. Via social media, online en in de winkelstraat. ‘Fysieke winkels zijn een duidelijke succesfactor in het nieuwe internettijdperk.’
‘Pure players moeten hun bakens gaan verzetten,’ schrijft ABN AMRO in een onderzoeksrapport naar de toekomst van het winkelbedrijf. De analisten van de bank zien fysieke winkels als een kritische succesfactor van retailers ten opzichte van pure e-commercebedrijven.
Bij Li Moon leerden we het retailvak in de winkelstraat. We leerden hoe een winkelvloer werkt, kennen de impact van branding in de winkelstraat en begrijpen het gedrag van een consument die door een winkel loopt.
En we weten ook dat diezelfde consument online of via social media gewoon verder winkelt. Consumenten denken allang niet meer in termen als ‘online’ en ‘offline’.
De een koopt alles nog gewoon in de winkel, terwijl een ander het ene product online koopt en voor andere aankopen de winkelstraat in loopt. En uiteraard zijn er ook consumenten die alles het liefst online bestellen. Iedere consument maakt zijn eigen afwegingen.

Omnichannel is groeien

Steeds meer pure players zien groeikansen in de winkelstraat. En gelijk hebben ze: een fysieke locatie heeft (mits goed gekozen) een enorme marketingkracht. Wekelijks passeren duizenden mensen jouw vestigingen of winkel. Bovendien groeit het aandeel van e-commerce, maar is het marktaandeel nog maar 10 procent van de totale consumentenbestedingen.

Een echt omnichannelbureau

Bij Li Moon helpen we je graag om de stap van e-commerce naar de winkelstraat te maken. We zetten
 graag onze retailkennis voor je in, maar hebben evengoed verstand van e-commerce. Wij zijn namelijk omnichannelspecialist en helpen ook regelmatig e-commercebedrijven met marketingvraagstukken.
Een retailconcept of marketingstrategie is nooit het exclusieve domein van een verkoopkanaal. Om die reden denken wij niet in termen van ‘online’ of ‘offline’ maar kijken we hoe we jouw consumenten het beste en meest krachtig via zoveel mogelijk verkoopkanalen kunnen bereiken.

Benieuwd hoe we jouw consument in de winkelstraat kunnen bereiken? Neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.